Uczniowie klasy 1a oraz 1b przez cały rok szkolny każdego tygodnia uczestniczyli w zajęciach rekomendowanego programu profilaktyczno-wychowawczego ?Przyjaciele Zippiego?. Podczas warsztatów, poprzez zabawę, rysowanie, odgrywanie scenek, uczyli się, jak radzić sobie z uczuciami - tymi dobrymi i tymi trudnymi, jak je wyrażać, jak rozładowywać trudne emocje w dobry sposób. Poznawali różne sposoby komunikacji oraz dowiadywali się, że umiejętność mówienia, gdy mam problem, szukania osoby, której mogę o tym powiedzieć, oraz umiejętność słuchania innych to ważna sprawa. Odkrywalismy podczas zajęć, czym jest przyjaźń, jak ją zawierać i utrzymywać oraz co to znaczy być dobrym przyjacielem. Dowiadywali się, że zmiana kolegi w zabawie nie znaczy, że zdradza się przyjaciela oraz że przyjaciel nie jest moją własnością i można wspólnie z innymi doświadczać radości i zabawy.
Poprzez odgrywanie scenek, burze mózgów, ćwiczylismy, jak konstruktywne rozwiązywać konflikty. Podczas warsztatów zmagaliśmy się z takim trudnym tematem, jak przeżywanie zmiany i straty - po to, aby nabyć umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach poprzez szukanie rozwiązań oraz sposobów rozładowania napięć, które mogą się wówczas pojawiać. Pod koniec całorocznych spotkań powtarzalijśmy sobie - poprzez ćwiczenia, zabawę, malowanie, przypominanie - jak radzić sobie z rożnorakimi trudnościami.
I tak doszliśmy do ostatniego dnia wielkiego świętowania i podsumowania programu, co uwiecznilismy na zdjęciach.
Opracowały: p. E. Miszczyńska, p. M. Grochowska, p. M. Kurkiewicz i p. E. Wierzbicka
- klasy IV-VII Szkoły Podstawowej g. 9.00 spotykają się w kaplicy szkolnej, następnie ? spotykają się z wychowawcami w klasach
- klasy 1-2 Liceum ? g. 9.00: spotykają się z wychowawcami w klasach, następnie: g. 10.00 spotykają się w kaplicy szkolnej
- klasy I-III oraz klasy ósme Szkoły Podstawowej i gimnazjaliści o g. 9.00 spotykają się z wychowawcami w klasach,
- o godz. 11.00 uroczysta Msza św. w Bazylice św. Floriana dla uczniów wszystkich szkół,
- w dniu zakończenia roku szkolnego czynne są świetlice szkolne.
Udało się! Zakwalifikowaliśmy się do MegaMisji!. Od września ruszamy z zajęciami, @Fundacja Orange pomoże nam uczyć mądrego i bezpiecznego korzystania z internetu. Nie możemy się doczekać :)
MegaMisja to program edukacyjny Fundacji Orange. Jest przeznaczony dla uczniów klas 1-3. W czasie zajęć prowadzonych przez 10 miesięcy nauki w szkole uczniowie poznają zasady bezpiecznego i kreatywnego korzystania z internetu. Uczą się m.in. jak zrobić dobre zdjęcie, jak legalnie skorzystać z internetowych źródeł czy jak przeprowadzić kampanię społeczną.
Nasza szkoła rozpocznie zajęcia MegaMisji we wrześniu, jako jedna ze 150 szkół, które zwyciężyły w tegorocznej rekrutacji. Dotychczas z programu skorzystało już 800 szkół w całej Polsce.
Serdecznie dziekujemy Mikołajowi Nizio, uczniowi klasy 5a za udział w nagraniu spotu reklamowego, który zdecydował, że nasza szkoła przeszła pomyślną rekrutację do MegaMisji!
Zespół MegaMisji
W tegorocznej edycji Międzynarodowego Konkursu Matematycznego KANGUR laureatem konkursu został Antoni Maślanka - uczeń klasy VIIIb zdobywając maksymalną liczbę punktów do uzyskania.
Stanisław Sawicki z klasy VIIIc oraz Patrycja Świder z VIa uzyskali wynik bardzo dobry.
Wyróżnienia otrzymali:
Klaudia Wajdzik z IIa, Wojciech Załuski z IIIa, Katarzyna Kurkiewicz z IVa, Krzysztof Ryszka z Vb, Bartosz Wojciechowski z VIa, Małgorzata Sołtys z VIb, Wojciech Siwko z VIIb, Anna Pietrzyk z VIIb, Marika Żak z VIIIb, Miłosz Kukuła z VIIIb, Karol Chłopicki z VIIIc, Robert Cyganik z VIIIb, Karol Graff z VIIIb, Franciszek Stach z VIIIc, Jakub Haruza z VIIIb, Tomasz Żuradzki z VIIIa, Jan Bielawski z VIIIa, Wojciech Szuba z VIIIc oraz Jan Kuźma z 3B Gim., Nowak Milosz z 3A Gim. i Dawid Klimkiewicz z 3B Gim.
Serdecznie gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów!
p. U. Zacharska
Ja podało Radio Kraków ponad 6 i pół tysiąca uczniów z małopolskich szkół stworzyło nietypową figurę geometryczną na krakowskich Błoniach. Na Trójkąt Sierpińskiego, czyli obiekt rozrastający się przez "samopodobieństwo" złożyło się 81 trójkątów powstałych, każdy z 81 osób. Fraktal tworzyło kilkudziesięciu uczniów z naszej szkoły.
Żywy fraktal ustawiono na Błoniach z okazji setnej rocznicy powstania w Krakowie Polskiego Towarzystwa Matematycznego i jubileuszowego Roku Matematyki.
Fot. www.patrykmorzonek.pl
Rozstrzygnięcie Konkursu Piosenki i Poezji w Języku Angielskim
Klasy I-II SP:
I miejsce ? Olga Kucharczyk kl. IIb
II miejsce ? duet Tosia Gierałt i Julka Paruch kl. IIb oraz ex aequo Emilka Kobylarz kl. Ia
Klasy III-V SP:
I miejsce ? duet Tosia Biedroń i Jadzia Flaga kl. Vb oraz ex aequo Iga Czwartek kl. IVb
II miejsce - duet Kasia Kurkiewicz i Emilka Kędziora kl. IVa oraz ex aequo Gabrysia Wierzbicka kl. Va
III miejsce ? Madzia Szczerbińska kl. IVb, Ola Kawaler kl. Vb, duet Basia Jaworska i Martyna Płonka
Klasy VI-VIII SP:
II miejsce ? duet Kasia Bednarczyk i Weronika Jerzyk kl. VIIa
Wszystkim uczestnikom serdecznie gratulujemy odwagi i pięknego wykonania!
B. Radwan, A. Radicević, A. Mikoś
Czytaj więcej: ? Konkurs Piosenki i Poezji w Języku Angielskim ?
Miesiąc maj jest dedykowany od wieków Matce Boskiej. Modlimy się codziennie Litanią Loretańską i śpiewamy pieśni, które żyją w naszej tradycji od wieków. Zapraszamy do konkursu młodszych uczniów, którzy chcą w ten sposób chwalić Matkę Boską.
Biblioteka szkolna poleca Nauczycielom, Wychowawcom i Rodzicom zapoznanie się z literaturą pedagogiczną dostępną w naszej bibliotece szkolnej. Serdecznie zapraszamy do lektury!
?Jak skutecznie zachęcić dziecko do nauki? Jak przekonać je do przestrzegania reguł czy choćby o dbania o porządek w swoim pokoju? To pytania, które zadaje sobie wiele rodziców. (?). Poradnik ten może okazać się przydatny w szczególności dla rodziców dzieci w wieku szkolnym, czyli mających od 7 do 14 lat. W wielu domach problemy z motywacją zaczynają się właśnie w momencie, gdy dziecko przekracza próg placówki edukacyjnej. Chciałabym udowodnić, że wasz dom nie musi być niekończącym się polem bitwy o odrabianie zadań domowych czy uczenie się do sprawdzianów. Motywowanie nie musi być przeciąganiem liny między tobą a dzieckiem". J.Steinke-Kalembka: Dodaj mi skrzydeł! Jak rozwijać u dzieci motywację wewnętrzną?
Czytaj więcej: NOWE KSIĄŻKI PEDAGOGICZNE DOSTĘPNE W BIBLIOTECE
W dniu 9 kwietnia w naszej szkole odbył się Konkurs Pieśni Wielkopostnej. Na scenie zaprezentowali się uczniowie szkoły podstawowej (w tym najmłodsza - uczennica klasy pierwszej) i gimnazjum, wykonując zarówno znane, jak i mniej rozpowszechnione pieśni o tematyce pasyjnej.
Wszystkim wykonawcom gratulujemy!
p. Katarzyna Śmiałkowska i p. Urszula Zacharska
Wyniki:
Kategoria: kl. IV-VI SP
I miejsce: Emilia Sapała kl. IVb
ex aequo ? Aleksandra Szczerbińska kl. Ia i Magdalena Szczerbińska kl. IVb
II miejsce: Justyna Piekarska kl. Vb
III miejsce: Magdalena Ratyńska kl. IVa
Kategoria: kl. VII-VIII SP + kl. III Gim
I miejsce: Michał Pałka kl. VIIa
II miejsce: Ada Szewc i Adam Kaczmarczyk kl. IIIB
Pod koniec kwietnia klasę V B odwiedził mgr inż ppłk Sławomir Zacharz. W ramach doradztwa zawodowego opowiedział uczniom o trudach wojny, losach polskich żołnierzy, a także różnych ciekawostkach wojskowych. Największe zainteresowanie wzbudziły odznaczenia naszego gościa oraz prezentacja dotycząca uzbrojenia polskiego państwa. Dziękujemy za wizytę i zapraszamy w przyszłym roku!
p. M. Paleczny