Program „Kino za baterie” ma na celu edukację ekologiczną na temat oddziaływania baterii na środowisko naturalne oraz zbiórkę zużytych baterii i wymianę ich na nagrody filmowe, w postaci biletów do kina.
Dzięki zbiórce baterii co roku klasy z naszej szkoły chodzą do kina na wybrane przez uczniów nowości filmowe.

W naszej szkole współpracujemy z fundacją Avalon. Od lat zbieramy zakrętki, które przekazujemy fundacji. Dzięki nim pomagamy w rehabilitacji podopiecznych fundacji.

Nasza szkoła włączyła się w akcję prowadzoną przez nauczycieli i uczniów ze Szkoły Podstawowej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Zagościńcu. Akcja polega na zbiórce jak największej ilości kredek drewnianych i świecowych (także tych niekompletnych, częściowo zużytych i niepotrzebnych), które wolontariusze ze szkoły w Zagościeńcu segregują i temperują.
Z pozyskanych materiałów dorośli wolontariusze szyją kolorowe piórniki, które zapełniają odrestaurowanymi kredkami, a następnie zawożą do dziecięcych szpitali. Kredki są też przerabiane na kredkową biżuterię, a kredki woskowe przetapiane na tęczowe kredki w kształcie misi lub serduszek. Dochód ze sprzedaży kredkowej biżuterii przeznaczony jest na akcję „Niewidzialny Mikołaj” i „Dobra Wróżka” 

To program skierowany do uczniów  I-III szkół podstawowych. W tym roku ma miejsce już 3 edycja tego programu. Celem Fundacji Szkoła na Widelcu, jest przede wszystkim edukacja w zakresie prawidłowego i świadomego żywienia oraz zachęcenie najmłodszych do gotowania. Program został przygotowany we współpracy z dietetykami, pedagogami i objęty patronatem Ministerstwa Zdrowia, Ministerstwa Edukacji Narodowej, Instytutu Żywności i Żywienia, Polskiego Stowarzyszenia Dietetyków oraz Rzecznika Praw Dziecka. W projekcie „Dobrze jemy ze szkołą na widelcu” uczestniczą wszystkie klasy 1-3.

p. Anna Mroczko

Uczniowie klas 1-3 od kilku lat uczestniczą w projektach Uniwersytetu Dzieci. 

ud logo

Misją Fundacji Uniwersytet Dzieci jest rozwijanie potencjału twórczego i intelektualnego dzieci, by korzystając w pełni ze swoich talentów, wiedzy i możliwości rozumiały świat, w którym żyją i potrafiły w nim działać. Fundacja od 11 już lat organizuje zajęcia dla najmłodszych na Uniwersytecie Dzieci. Wielu z naszych uczniów uczestniczy w sobotnich zajęciach organizowanych na uczelniach wyższych prowadzonych przez wybitnych naukowców z różnych dziedzin. Stworzoną przez Uniwersytet Dzieci METODĘ PYTAŃ I DOŚWIADCZEŃ wykorzystujemy również w naszej szkole uczestnicząc w projektach Uniwersytetu Dzieci.

Klasy 1a, 1b, 2a i 2b chcą dobrze poznać i pokochać przyrodę. Chcą odkrywać jej tajemnice, zobaczyć gdzie mieszkają jeże, komu potrzebne są dżdżownice i jak tropić zwierzęta. W tym roku uczestniczą w projekcie PRZYRODA Z KLASĄ. Realizując tematy projektu poznają prawa panujące w naturze oraz przekonają się, jaki wpływ ma na nią człowiek. Będą prowadzić proste obserwacje przyrodnicze, wykonywać doświadczenia, tworzyć notatki i samodzielnie wyciągać wnioski. Poznają też wiele gatunków roślin i zwierząt oraz dowiedzą się, jak chronić przyrodę.

Klasy 3a i 3b chcą skutecznie planować, organizować i efektywnie działać. W tym roku uczestniczą w projekcie PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ. Realizując proponowane w projekcie tematy będą rozwijać ważne kompetencje społeczne – kreatywność, samoświadomość, elastyczność, współpracę i empatię. Wspólnie zaplanują i zrealizują wydarzenie projektowe skierowane do wybranej grupy oraz poznają różne aspekty oraz etapy procesu dążenia do celu.

Wiosną wszyscy uczniowie klas 1-3 wezmą udział w wykładzie o tematyce przyrodniczej lub technicznej poprowadzonym przez prawdziwego naukowca.

Ręka do góry:
- Kto z Was kocha przyrodę?
- Kto uwielbia zwierzęta?
- Kto lubi jeść?
- Kto lubi zapach lasu, łąk i kwiatów?
- Komu zależy na tym, by długo i zdrowo żył?
- Kto chce być przyjacielem przyrody?
Kto jest ciekawski i dociekliwy?
Dla wszystkich tych jest to kółko! W jego trakcie poznajemy zasady zdrowego żywienia i życia. Wykonujemy różne smaczne przekąski. Degustujemy warzywa i owoce. Uczymy się, co nam służy, a co szkodzi. Poznajemy sposoby dbania o nasze środowisko, a także zasady postępowania, dzięki którym staniemy się prawdziwymi przyjaciółmi przyrody.

p. Anna Mroczko

Mieszkamy w jednym z najpiękniejszym mieście w Polsce. Nasza szkoła znajduje się na starym mieście. Kraków to nasza mała ojczyzna czyli miejsce, w którym mieszkamy, przebywamy i rozwijamy się. W tym roku korzystając z tego, że bierzemy udział w konkursie „Krakusek” postanowiliśmy lepiej poznać nasze najbliższe okolice. Poznajemy legendy, historię miasta, wydarzenia kulturalne, które odbywają się w Krakowie. Spacerujemy po ulicach Starego Miasta i mamy oczy szeroko otwarte. Nie brakuje w nich zachwytu, zadziwienia i ciekawości…

p. Anna Mroczko

Nie wiadomo skąd niektórzy tak mają, że nigdy nie popełniają błędów ortograficznych, nawet specjalnie o to nie zabiegając. Inni natomiast powtarzają reguły, analizują wyrazy, oglądają je z każdych stron, a na koniec i tak piszą z błędem. Ci drudzy mają trudniej, bo muszą polubić się z ortografią. Ich wszystkich zapraszam na to kółko, na którym będzie, mimo poważnego tematu, wesoło. Będziemy ćwiczyć zasady ortograficzne z wykorzystaniem śmiesznych wierszyków, wesołych zadań. Po drodze okaże się, że błędów jest coraz mniej, a może ktoś nawet weźmie udział w konkursie ortograficznym?
p. Anna Mroczko

Na kółku literackim w klasie 3 b poznajemy zabawne przygody Bartusia z książki G. Kasdepke pt. „Co to znaczy…” oraz „Co to znaczy… po raz drugi”
Bartuś jest chłopcem, który często wpada w tarapaty. Jest ciekawski i zadaje mnóstwo pytań. Dzięki niemu w sposób szybki i zrozumiały poznajemy związki frazeologiczne, a potem próbujemy je wykorzystać we własnych tekstach. Piszemy dużo, a na koniec roku wydamy własną książkę, oczywiście z naszą twórczością.
p. Anna Mroczko

Cykl rocznych zajęć to literacka podróż przez baśnie, legendy, opowiadania polskich i zagranicznych autorów. Działamy z detektywem Pozytywką, rozwiązujemy zagadki, stąpamy po śladach bohaterów Andersena, uczymy się i poznajemy świat złożony z liter na stronach naszych książek. Zadajemy pytania i szukamy na nie odpowiedzi: Jakie barwy rozróżnia pies? Jak to jest z Trójkątem Bermudzkim? Co kryją piramidy? Czy na słońcu są burze? Zapraszam!

klasa Ib, s. 1b, p. Magdalena Napiórkowska

Grać każdy może! Na kursie dla początkujących dzieci poznają podstawowy zestaw chwytów wraz z szerokim wyborem utworów na nich opartych. Działając na akordach śpiewamy i akompaniujemy jednocześnie. Serdecznie zapraszamy wszystkich miłośników muzyki. Wystarczy pojawić się z gitarą, skoroszytem, uśmiechem i zapałem do grania.
klasy II, pt. 7:30, s. 11, p. Magdalena Kurkiewicz
klasy III, pt. 7:30, s. 1b, p. Magdalena Napiórkowska

Ważne telefony

Początek strony