Zajęcia odbywają się po lekcjach w czasie wolnym, są dobrą alternatywą dla zamykania się w pokoju przy komputerze. Podczas wspólnie spędzanego czasu dzieci uczą się przez zabawę, rozbudzają swoją ciekawość w poznawaniu. Są angażowane do samodzielnego wykonywania doświadczeń, modeli biologicznych, preparatów i obserwacji mikroskopowych. Na zajęciach miedzy innymi poznają muszle małż polskich plaż, znajdą odpowiedzi na nurtujące ich pytania: np. dlaczego nartnik nie tonie, przekrojone jabłko ciemnieje, ciepła woda szybciej się zabarwia, a białko jaja kurzego denaturuje pod wpływem rożnych czynników.

W czasie zajęć uwzględnione są możliwości percepcyjne, intelektualne dzieci oraz ich manualne zdolności.

p. Iwona Kędzior

Ręka do góry:
- Kto z Was kocha przyrodę?
- Kto uwielbia zwierzęta?
- Kto lubi jeść?
- Kto lubi zapach lasu, łąk i kwiatów?
- Komu zależy na tym, by długo i zdrowo żył?
- Kto chce być przyjacielem przyrody?
Kto jest ciekawski i dociekliwy?
Dla wszystkich tych jest to kółko! W jego trakcie poznajemy zasady zdrowego żywienia i życia. Wykonujemy różne smaczne przekąski. Degustujemy warzywa i owoce. Uczymy się, co nam służy, a co szkodzi. Poznajemy sposoby dbania o nasze środowisko, a także zasady postępowania, dzięki którym staniemy się prawdziwymi przyjaciółmi przyrody.

p. Anna Mroczko

Mieszkamy w jednym z najpiękniejszym mieście w Polsce. Nasza szkoła znajduje się na starym mieście. Kraków to nasza mała ojczyzna czyli miejsce, w którym mieszkamy, przebywamy i rozwijamy się. W tym roku korzystając z tego, że bierzemy udział w konkursie „Krakusek” postanowiliśmy lepiej poznać nasze najbliższe okolice. Poznajemy legendy, historię miasta, wydarzenia kulturalne, które odbywają się w Krakowie. Spacerujemy po ulicach Starego Miasta i mamy oczy szeroko otwarte. Nie brakuje w nich zachwytu, zadziwienia i ciekawości…

p. Anna Mroczko

Nie wiadomo skąd niektórzy tak mają, że nigdy nie popełniają błędów ortograficznych, nawet specjalnie o to nie zabiegając. Inni natomiast powtarzają reguły, analizują wyrazy, oglądają je z każdych stron, a na koniec i tak piszą z błędem. Ci drudzy mają trudniej, bo muszą polubić się z ortografią. Ich wszystkich zapraszam na to kółko, na którym będzie, mimo poważnego tematu, wesoło. Będziemy ćwiczyć zasady ortograficzne z wykorzystaniem śmiesznych wierszyków, wesołych zadań. Po drodze okaże się, że błędów jest coraz mniej, a może ktoś nawet weźmie udział w konkursie ortograficznym?
p. Anna Mroczko

Na kółku literackim w klasie 3 b poznajemy zabawne przygody Bartusia z książki G. Kasdepke pt. „Co to znaczy…” oraz „Co to znaczy… po raz drugi”
Bartuś jest chłopcem, który często wpada w tarapaty. Jest ciekawski i zadaje mnóstwo pytań. Dzięki niemu w sposób szybki i zrozumiały poznajemy związki frazeologiczne, a potem próbujemy je wykorzystać we własnych tekstach. Piszemy dużo, a na koniec roku wydamy własną książkę, oczywiście z naszą twórczością.
p. Anna Mroczko

Cykl rocznych zajęć to literacka podróż przez baśnie, legendy, opowiadania polskich i zagranicznych autorów. Działamy z detektywem Pozytywką, rozwiązujemy zagadki, stąpamy po śladach bohaterów Andersena, uczymy się i poznajemy świat złożony z liter na stronach naszych książek. Zadajemy pytania i szukamy na nie odpowiedzi: Jakie barwy rozróżnia pies? Jak to jest z Trójkątem Bermudzkim? Co kryją piramidy? Czy na słońcu są burze? Zapraszam!

klasa Ib, s. 1b, p. Magdalena Napiórkowska

Grać każdy może! Na kursie dla początkujących dzieci poznają podstawowy zestaw chwytów wraz z szerokim wyborem utworów na nich opartych. Działając na akordach śpiewamy i akompaniujemy jednocześnie. Serdecznie zapraszamy wszystkich miłośników muzyki. Wystarczy pojawić się z gitarą, skoroszytem, uśmiechem i zapałem do grania.
klasy II, pt. 7:30, s. 11, p. Magdalena Kurkiewicz
klasy III, pt. 7:30, s. 1b, p. Magdalena Napiórkowska

Ważne telefony

Początek strony