Małopolska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Małopolskiego
W ramach programu nasze szkoły biorą udział w projekcie:
Nasza szkoła start up w przyszłość!
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego
Regulamin rekrutacji i uczestnictwa w projekcie Nasza szkoła start up w przyszłość!
Typ projektu
A. Rozwijanie u uczniów i słuchaczy szkół i placówek kompetencji kluczowych i umiejętności uniwersalnych niezbędnych na rynku pracy.
B. Rozwój kompetencji i umiejętności zawodowych nauczycieli.
D. Wsparcie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i rozwojowymi (z wyłączeniem uczniów zdolnych), w tym w zakresie rozwoju kompetencji społeczno-emocjonalnych.
Opis projektu
- Planowany termin rozpoczęcia realizacji projektu 2020-06-01
- Planowany termin zakończenia realizacji projektu 2021-12-31
- Projekt skierowany jest do publicznych i niepublicznych. szkół podstawowych i ponadpodstawowych - uczniów, uczniów ze specjalnymi potrzebami, oraz do nauczycieli tych szkół.
- Działania w projekcie będą prowadzone z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów objętych wsparciem. Wyposażenie szkolnych pracowni będzie dostosowane do potrzeb ich użytkowników, w tym wynikających z niepełnosprawności.
Forma finansowania
Dotacja bezzwrotna przeznaczona na realizację zadań i zakup wyposażenia pracowni szkolnych potrzebnego do realizacji, wynikających z projektu zajęć z uczniami i nauczycielami.
Główne tematy realizowanych zadań:
- Świadomy obywatel
- Bitowa matematyka i nie tylko
- Każdy jest Einsteinem
- Wspieranie, stymulacja, rozwój.
- Podnosimy kompetencje.
- Kreatywność, innowacyjność i przedsiębiorczość mamy w genach.
Projekt zakłada również:
- doskonalenie kompetencji nauczycieli służące poprawieniu kompetencji wychowawczych (coaching, warsztaty)
2. wyposażenie nauczycieli w wiedzę potrzebną do właściwej diagnozy potrzeb uczniów i właściwego dopasowania zakresu wsparcia uczniów w ramach rozwijania kompetencji kluczowych i umiejętności uniwersalnych, a także wsparcia uczniów ze specjalnymi zdiagnozowanymi potrzebami edukacyjnymi, a także w wiedzę ukierunkowaną na rozwój wybranej kompetencji, który przełoży się na zaspakajanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych uczniów.
Proponowane dla uczniów szkoły podstawowej
I. zajęcia - koła zainteresowań
1. Bitowa matematyka
- Kot w Bitach
- Kumple Pitagorasa
2. Każdy jest Einsteinem
- Koło przyrodnicze z mikrofotografią przyrodniczą
- Eksperymentujemy!
- Aktywne rozwijanie kompetencji poprzez wyjazdy do: CN Kopernik, Centrum Nauki Leonardo da Vinci, Ogrodu Doświadczeń S. Lema, Obserwatorium Astronomicznego w Niepołomicach
3. Wspieramy, stymulujemy, rozwijamy!
- ZDW i rewalidacja
- Indywidualne konsultacje z psychologiem
II. Warsztaty
1. Świadomy obywatel
- Warsztaty z ordynacji wyborczej
- Smogowi mówimy NIE!
- Budżet obywatelski
- Zrównoważony rozwój i ja
- Smogowi na pożarcie
2. Wspieramy, stymulujemy, rozwijamy!
- Warsztaty z rozwoju umiejętności uczenia się
- Radzenie sobie z emocjami
3. Kreatywność, innowacyjność i przedsiębiorczość mamy w genach
- Indywidualne konsultacje z obszaru doradztwa edukacyjno-zawodowego;
- Spotkania z ludźmi sukcesu
- Interaktywna gra poprzez wirtualną platformę e-lerningową
- Wykorzystanie platformy e-lerningowej do komunikacji indywidualnej i grupowej oraz wykonywania zadań
Proponowane dla uczniów liceum ogólnokształcącego zajęcia
I. zajęcia - koła zainteresowań
1. Bitowa matematyka
- Kot w Bitach
- Kumple Pitagorasa i trochę Arystotelesa
2. Każdy jest Einsteinem
- Aktywne rozwijanie kompetencji poprzez wyjazdy do: CN Kopernik, Obserwatorium Astronomicznego w Niepołomicach
3. Wspieramy, stymulujemy, rozwijamy!
- ZDW i rewalidacja
- Indywidualne konsultacje z psychologiem
II. Warsztaty
1. Świadomy obywatel
- Warsztaty z ordynacji wyborczej
- Smogowi mówimy NIE!
- Budżet obywatelski
- Zrównoważony rozwój i ja
- Smogowi na pożarcie
2. Wspieramy, stymulujemy, rozwijamy!
- Warsztaty z rozwoju umiejętności uczenia się
- Radzenie sobie z emocjami
3. Kreatywność, innowacyjność i przedsiębiorczość mamy w genach
- Indywidualne konsultacje z obszaru doradztwa edukacyjno-zawodowego
- Spotkania z ludźmi sukcesu
- Interaktywna gra poprzez wirtualną platformę e-lerningową
- Wykorzystanie platformy e-lerningowej do komunikacji indywidualnej i grupowej oraz wykonywania zadań
Informacje dodatkowe
4. Na każde zajęcia i warsztaty jest ściśle określony limit uczniów
5. Na każde zajęcia i warsztaty jest wyznaczona, ograniczona liczba miejsc. Rodzice lub pełnoletni uczniowie składają odpowiedni wniosek (druki u nauczycieli prowadzących zajęcia lub u wychowawców). Powołana przez dyrektora komisja kwalifikacyjna ustala listę uczestników.
6. Uczeń zakwalifikowany ma obowiązek brać udział w zajęciach.
Więcej informacji o poszczególnych zajęciach będzie rodzicom i uczniom przekazywane przez e-dziennik.